Honda Goldwing Forum banner

Installatie van snelwegsteunen

154K views 32 replies 16 participants last post by  Digitalsaw  
#1 ·
Heeft iemand de meer generieke snelwegsteunen gekocht en ze op hun GL1800 (1e generatie) geïnstalleerd? Ik heb veel plezier gehad met het uitzoeken hoe ik ze moet installeren, zodat mijn voeten ze kunnen bereiken en niet langs de kuip schuren, en tot nu toe heb ik niet veel geluk gehad.
Vragen:
1. Heb ik de verkeerde snelwegsteunen gekocht? Ik heb een paar foto's gezien van Goldwings met snelwegsteunen en veel daarvan zien er anders uit dan deze.
2. Als je dit type steunen op je GL1800 hebt, hoe heb je ze dan geïnstalleerd?
Bedankt mensen.
Image

Image

#2 ·
Ik heb de mijne op die onderste horizontale balk gemonteerd en dan het stuk dat de houder met de eigenlijke pin verbindt, iets naar beneden gekanteld.

Ze is een brede meid en het is moeilijk om je benen wijd genoeg te spreiden.

Ik gebruik vaak maar één tegelijk, een beetje draaiend in de stoel om één been recht te trekken en dan te wisselen. Het helpt op die manier ook met de billen.

#3 ·
Image

Image

Hier zijn een paar foto's van mij. Ze zaten bij aankoop op de fiets. Ik heb ze geprobeerd te gebruiken en had het gevoel dat mijn rechter heup uit de kom was. Hij verkrampte en de pijn was verschrikkelijk. Ik moest stoppen en proberen de pijn weg te laten gaan. Voelde me een paar dagen ellendig. Dus ik betwijfel of ik ze ooit zal gebruiken. Deze spreiden je benen behoorlijk wijd.
Image

Image

• Like
Reactions: GoldRoad
#13 ·
View attachment 289745
View attachment 289744
Hier zijn een paar foto's van mij. Ze zaten op de fiets bij aankoop. Ik heb ze geprobeerd te gebruiken en had het gevoel dat mijn rechterheup uit de kom was. Hij verkrampte en de pijn was verschrikkelijk. Ik moest stoppen en proberen de pijn weg te laten gaan. Voelde me een paar dagen ellendig. Dus ik betwijfel of ik ze ooit zal gebruiken. Deze spreiden je benen behoorlijk wijd.

View attachment 289743
View attachment 289742
Ik had hetzelfde probleem. Ik kon mijn been niet ver genoeg uitstrekken. Ik probeerde de armen van 6 en 4 1/2 inch en met beide schuurden mijn benen tegen de kuip. Ik kocht uiteindelijk de mini-armen. Ze zetten de voetsteun eigenlijk verder naar buiten.

Image

#4 ·
@Chayside 🇨🇦 heeft Kuryakyn snelwegsteunen. Ze worden ondersteund door de onderkant van de motor. @Digitalsaw heeft wat lijkt op showchrome of big bike parts versies. Die kunnen de stang waaraan ze zijn vastgeklemd, knikken. Ik heb ze gemonteerd gezien op de horizontale stang en andere zoals u ze heeft, op de verticale stang. Ze leken ook los te komen op een motorfiets die ik zag en moesten worden voorzien van vulringen om ze vast te houden.

#11 ·
@Chayside 🇨🇦 heeft Kuryakyn-snelwegsteunen. Ze worden ondersteund door de onderkant van de motor. @Digitalsaw heeft wat lijkt op showchrome- of big bike-onderdelenversies. Die kunnen de stang waaraan ze zijn vastgeklemd, knikken. Ik heb ze gemonteerd gezien op de horizontale stang en andere zoals u ze heeft, op de verticale stang. Ze leken ook los te komen op een motorfiets die ik zag en moesten worden voorzien van vulringen om ze vast te houden.
Ja, ik heb problemen om ze strak genoeg te krijgen om vast te houden als ik mijn been erop zet. Ik ben geen fan van het ontwerp.

#5 · (Edited)
Zorg ervoor dat de pinnen niet het eerste contactpunt creëren bij het leunen. Geen verrassingen halverwege de bocht.

IMHO, ja, je hebt de verkeerde gekocht. De RIVCO AeroPegs zijn niet alleen beter om de druk van je achterwerk te halen, maar zien er ook uit alsof ze af fabriek zijn - ze passen prachtig bij de motor. Mijn andere favoriet is Mick-O-Pegs. Ze zijn momenteel wat onregelmatig verkrijgbaar, maar je kunt contact met ze opnemen via:

Ze maken veel varianten voor wanneer je voeten terechtkomen, dus het is echt nodig om de opties te bekijken.

#9 ·
Zorg ervoor dat de voetsteunen niet het eerste contactpunt creëren bij het leunen. Wil geen verrassingen halverwege de bocht.

IMHO, ja, je hebt de verkeerde gekocht. De RIVCO AeroPegs zijn niet alleen beter om de druk van je achterwerk te halen, maar zien er ook uit alsof ze af fabriek zijn - passen prachtig bij de motor. Mijn andere favoriet is Mick-O-Pegs. Ze zijn momenteel wat onregelmatig verkrijgbaar, maar je kunt contact met ze opnemen via:

Ze maken veel varianten voor wanneer je voeten terechtkomen, dus het is echt nodig om de opties te bekijken.
Bedankt voor de feedback. Ik heb ze allebei opgezocht en was een beetje geschokt over de prijs van deze voetsteunen! Ze kosten allebei meer dan $350 per set. Dat lijkt veel geld voor een paar voetsteunen. Ik weet niet zeker of ik zoveel geld wil uitgeven voor een beetje comfort. Misschien als ik veel lange reizen zou maken, maar dat doe ik nu niet. Maar bedankt voor de informatie.

#8 ·
Hier is een goede visuele test voor snelwegsteunen en "eerste contactpunt".

Neem een volledige plaat multiplex en leg deze in de lengte plat op de grond naast de motor.

Schuif deze onder de motor tegen de zijkant van de banden.

Kantel de buitenrand in een hoek omhoog en kijk waar deze de motor als eerste raakt.

Als deze eerst de snelwegsteunen raakt, zullen ze schrapen.

Als ze hard genoeg schrapen, kunnen ze een ongeplande exit uit gecontroleerde manoeuvres veroorzaken.

#10 ·
Hier is een goede visuele test voor snelwegsteunen en "eerste contactpunt".

Neem een volledige plaat multiplex en leg deze in de lengte plat op de grond naast de motor.

Schuif hem onder de motor tegen de zijkant van de banden.

Kantel de buitenrand omhoog in een hoek en kijk waar hij de motor als eerste raakt.

Als hij eerst de snelwegsteunen raakt, zullen ze schrapen.

Als ze hard genoeg schrapen, kunnen ze een ongeplande uitgang uit gecontroleerde manoeuvres veroorzaken.
Dat is een geweldig idee. Bedankt voor het delen hiervan, mijn vriend.

#12 · (Edited)
Ik kocht de Kury Ego II met de 6 inch armen. Ik kon ze niet afstellen voor comfort. Toen kocht ik de 4 1/2 inch armen, nog steeds een probleem. Toen ging ik voor de mini-armen. Ze passen perfect. Ze spreiden ook de voetsteunen in plaats van ze dichter bij de motorfiets te brengen. Met de andere twee schuurden mijn benen langs de kuip. Deze hebben dat probleem verholpen en zorgen voor meer verlenging voor mijn benen.

#14 ·
Ik kocht de Kury Ego II met de 6 inch armen. Ik kon ze niet aanpassen voor comfort. Toen kocht ik de 4 1/2 inch armen, nog steeds een probleem. Toen koos ik voor de mini-armen. Ze voldeden. Ze spreidden ook de voetsteunen uit in plaats van ze dichter bij de motorfiets te brengen. Met de andere twee schuurden mijn benen langs de kuip. Deze elimineerden dat probleem en zorgden voor meer verlenging voor mijn benen.
https://www.amazon.com/Kuryakyn-4071-Motorcycle-Control-Component/dp/B003Y8TNHQ#:~:text=Use this item to customize your foot peg placement. Includes
View attachment 289757
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Met mijn Ergo II Kuryakyn-opstelling kwam het met de 6" armen. Te lang. Ik kocht een set van de 4-1/2" armen en die waren ook te lang en onhandig. Uiteindelijk vond ik een set van de mini-armen en dat was precies wat ik nodig had. Ik heb ze een aantal jaren gebruikt.

#20 ·
Nadat ik uit deze thread had geleerd dat mijn pinnen van Kury's fabrikant zijn, zocht ik online en op YouTube en ontdekte ik hoe ik ze kon aanpassen. (🫤DUH) Sindsdien heb ik ze lager gezet en ze werken perfect. Vandaag geprobeerd samen met de nieuw geïnstalleerde stuurverhogers en de rit is totaal anders. Ik denk dat ik niet zo slim ben als ik dacht. Ik had ze in de positie van de vorige eigenaar gelaten en ze stonden zo hoog dat mijn heupgewricht eruit schoot, wat zoveel pijn veroorzaakte. Misschien zet ik ze zelfs nog wat lager, zodat mijn benen meer naar beneden en niet omhoog wijzen. Maar waar ze nu staan, helpt het om pijn in de billen te verlichten, maar niet helemaal. Wel draaglijker. Ik voel nog steeds de rand van de carrosserie een beetje tegen mijn binnenste kuitspier aan.

#23 ·
Ik heb al op deze thread gereageerd, maar ik dacht dat ik er even op zou wijzen dat ik direct nadat ik mijn reactie had geplaatst, andere berichten op deze site aan het doorzoeken was en iemand vond die precies dezelfde highway pegs verkocht die ik in de prullenbak had gegooid.
Ze heten

Goldstrke 3-Way Adjustable Highway Peg Mounts w/twin rail pegs for Honda Goldwing.

Deze pegs hebben naar mijn mening een zeer enge montageplaats die ze laag op de motorfietsmotor plaatst. Dan, wanneer je de eerste verstelbare beugel plaatst, steekt deze naar beneden uit op of onder de hoogte van de fabrieksvoetsteun. Daarna wordt het allemaal gewoon een enge enge rit als je in de heuvels bent. Als ik een andere highway peg zou gaan doen, zou ik de plastic afdekkingen van mijn voorste motorbeschermers verwijderen en een beugel op die constructie monteren en dan mijn pegs daaraan laten monteren. Dat lijkt de enige plek te zijn waar ik weg zou kunnen komen met een goede diepe helling in een bocht en mogelijk de pegs voldoende naar binnen kan houden zodat ze comfortabel zijn. Ik ga voor een mooie set treeplanken.

#28 ·
Ik heb al op dit draadje gereageerd, maar ik dacht dat ik er even op zou wijzen dat ik, direct nadat ik mijn reactie had geplaatst, andere berichten op deze site doorzocht en iemand vond die precies dezelfde highway pegs verkocht die ik in de vuilnisbak had gegooid.
Ze heten

Goldstrke 3-Way Adjustable Highway Peg Mounts w/twin rail pegs voor Honda Goldwing.

Deze pegs hebben naar mijn mening een zeer enge montageplaats die ze laag op de motorfietsmotor plaatst. Dan, wanneer je de eerste verstelbare beugel plaatst, steekt deze naar beneden op of onder de hoogte van de fabrieksvoetsteun. Daarna wordt het allemaal gewoon een enge enge rit als je in de heuvels bent. Als ik weer een highway peg zou doen, zou ik de plastic afdekkingen van mijn voorste motorbeschermers verwijderen en een beugel op die constructie monteren en dan mijn pegs daarop laten monteren. Dat lijkt de enige plek te zijn waar ik weg zou kunnen komen met een goede diepe helling in een bocht en mogelijk de pegs voldoende naar binnen kan houden zodat ze comfortabel zijn. Ik ga voor een mooie set treeplanken.
Ik heb precies dezelfde Goldstrike highway pegs en ik heb GEEN problemen gehad met de bodemvrijheid... Wie de jouwe heeft geïnstalleerd, wist ABSOLUUT NIET wat "3-way Adjustable" betekende... Indien correct gemonteerd en afgesteld, wat ik heb gedaan, maken ze geen contact met de grond voordat je fabrieksvoetsteunen...

#31 ·
De naven plaatsten kort nadat we de motorfiets hadden gekocht wat Kuryakyn-snelwegsteunen voor hem. Ik kan ze gelukkig gebruiken in de positie waarin hij ze heeft geplaatst. Hoewel ik er meestal maar één tegelijk gebruik, en ik op die manier mijn lichaamshouding een beetje kan veranderen.